התמכרות למסכים אצלכם בבית? כל מה שאפשר לעשות!

ניווט מהיר

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי. עידן של מיילים, של רשתות חברתיות, של סרטונים סדרות טלוויזיה, משחקי וידיאו ועוד. אחת הבעיות הקשות איתה הורים מוצאים את עצמם מתמודדים עם ילדים בכל הגילאים, מקטן ועד גדול היא התמכרות למסכים. כן יש דבר כזה. הילד לא מוכן לעזוב את המסך, הוא לא רוצה לצאת מהבית ולעשות דברים אחרים, הוא מעדיף שלא להיפגש עם חברים ופחות בקטע של חוגים. אז מה עושים? קודם כל חשוב להבין שיש רמות שונות להתמכרות הזו ולא כל ילד שאוהב מסך הוא גם מכור. יחד עם זאת, יש כל מיני דברים שאפשר לעשות גם מבלי להצהיר שהילד שלכם נמצא ”בגמילה“.

 

כמה שעות אתם באמת בבית?

בין אם הילדים שלכם קטנים ובין אם אתם גדולים, במידה ואתם עובדים הרבה שעות וחוזרים בערב, יהיה לכם יותר קשה לשלוט בתופעה הזו. לכן, חשוב שכן תנסו להקדים בתקופה הקרובה את שעת היציאה שלכם ואפילו לנסות לעבוד יום או יומיים מהבית. בילוי משפחתי בבית הוא השלב הראשון שיאפשר לכם לגרום לילדים שלכם בעקיפין להבין כמה חשוב לעשות דברים אחרים שהם לא מסך. במסגרת הבילוי תוכלו ללמד את הילדים שלכם משהו חדש, להיכנס ביחד למטבח ולהכין ארוחה או קינוח שכולם אוהבים, לקרוא ביחד ספרים ועוד.

הגבילו את המסך בהדרגה

במידה ואתם מרגישים שהילדים נמצאים יותר מדי זמן על המסך, קבעו איתם זמן מסך. רכשו שעון מעורר למטרה זו ובכל פעם שהשעון מצלצל, הם עוזבים את הטלוויזיה, המחשב או הסמרטפון ומתפנים למשהו אחר. כבר מגיל 2.5 אפשר להתחיל להגביל, בטח שעוד קודם לכן.

 

ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם התמכרות למסכים

שאתם ברכב, תמיד תביאו משחק, יצירה או משהו שהילד או הילדים שלכם יכולים להתעסק איתו.

תסבירו את החשיבות ומה עומד מאחורי ההחלטה שלכם להפחית את זמן המסך.

תהיו יותר מעורבים, לא משנה מה קורה, תמיד משחק או פעילות עדיפים על זמן מסך!

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לפרסם מאמר באתר?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
פופולרי באתר