חולמים להגיע לקהל היעד שלכם? השקיעו בשיווק תוכן

ניווט מהיר

ללא ספק, שיווק תוכן היא אחת הדרכים היעילות שיש בכדי להגיע לקהלים נוספים, ולחשוף אותם לתוכi שלכם.

ובכל זאת, המון שאלות, תהיות, והתלבטויות “נותרות באוויר”. איך בכלל משווקים תוכן? מאיפה מתחילים?

שיווק תוכן – מה זה בכלל?

משמיעה ראשונה, כנראה שהנחתם שמדובר במונח מורכב ומקצועי. זה לא המצב. נכון, בשפה הגבוהה נקרא לו "שיווק תוכן" או "שיווק באמצעות תוכן". אולם, אם “נרד לעם”, פשוט נתייחס אליו בתור "פרסום" (וחבריו). המטרה העיקרית שלנו היא להשיג לקוחות. כדי להגיע ליעד, נוכל לפעול בכמה דרכים: יצירת לידים, התקשרויות, “מיצוי” הזדמנויות, סביבה קהילתית מטופחת, וגם הגדלת המכירות וקהל הלקוחות של העסק \ החברה.

מעבר להעלאה בהכנסותינו בזכות שיווק התוכן, נגדיל את המודעות למותג/למוצר/לשירות. לדוגמה: במידה ופיתחנו מוצר חדש, ונרצה שיופץ, נפנה כמובן לשיווק בדרכים מגוונות (מודעות, וכל מה שמסביב…). כל הפעולות הללו מבוססות שיווק תוכן. וכן, גם ניעזר במדיה של גוגל.

סוגי תוכן – לא רק טקסט

“שיווק תוכן”… הדבר הראשון שעולה לראש הוא טקסט \ מודעה פרסומית. שחור על גבי לבן… אולם, המציאות צבעונית. העולם עצום, ולפחות בתחום הזה, לא חסרים תכנים. לפני שניגש לדרכי קידום התוכן, חייבים להכיר את סוגיו. אחרת, איך נדע מהן האפשרויות שלנו? האם נרצה לפרסם מודעה? וידאו? תמונה?

נעבור עליהם בקצרה:

  1. תוכן טקסטואלי (מודעת טקסט וכו').
  2. תוכן ויזואלי (מודעות ויזואליות, תמונות וכו').
  3. תוכן בתור וידאו.

סוגי הקמפיינים – היכרות

קיימות שלל דרכי שיווק בכלל הערוצים. בשמן המוכר, "סוגי מודעות". לפיהם, נפרסם כמובן את המודעות שלנו. שוב פעם, חשוב להכירם כדי “להבין איפה אנחנו עומדים” (במה עדיף לבחור!). כך, למשל, ייתכן כי לחלק מן העסקים ערוץ המדיה של גוגל יהיה הממיר מכולם, ולאחרים תהיה זו רשת החיפוש.

בפרסום הממומן של גוגל, קיימים 5 קמפיינים שונים:

  1. רשת החיפוש – הקמפיין המוכר לכולם. פרסום ישיר ברשת החיפוש, שבמסגרתו נופיע באחת מהתוצאות העליונות, לאחר הרצת שאילתה במנוע החיפוש.

*מעולה לעסקי B2B, לפרסום אזורי, שירותים ומקצועות חופשיים.

  1. רשת המדיה – ברשת המדיה, הפרסום שנקבל יהיה כללי בהרבה. במקום להתמקד בגוגל, בחיפושים מדויקים למדי, נתפזר לאתרים רבים. ליתר דיוק, לאתרים שנחשבים ל־”שותפים” של גוגל (עם פרסומות ה־ADS).

*הפרסום הזה יעיל לחשיפת מוצר חדש בפני קהל גדול. יותר לפרסום ארצי.

  1. שופינג – מודעות שופינג… כמובן שאנו מתייחסים למודעות המוצרים. באמצעותן, נפרסם את המוצר שלנו + מחירים. כך, “נתפוס” קהל רלוונטי.

*בעיקר לאתרים המוכרים מוצרים פיזיים.

  1. וידאו – מודעות וידאו, המוכרות ביותר. כולנו “סבלנו” מהן, בשלב מסוים. כן, המודעות שמופיעות לצד / לפני סרטוני היוטיוב, וגם בחיפושים. על אף שהן מוכרות, הפרסום בעזרתם קשה יותר. למה? טוב, מכיוון שבמסגרתן ניאלץ לעמוד במשימה לא פשוטה: לסקרן את הגולשים, תוך 5 שניות לכל היותר

 

*מתאימות למכירת שירותים, מוצרים דיגיטליים ושירותים ארציים.

  1. אפליקציות – בניגוד למודעות וידאו, כמעט ולא מודעים לקיום הדרך הזו. דרכה, נציג באפליקציות השונות, בחנות ה־Play , ובדפי האפליקציות השונות מודעות. קיימת תמיכה לערוצים נוספים: רשת המדיה, יוטיוב ורשת החיפוש.

*מתאים לכלל מפתחי האפליקציות / לאנשים העובדים בתחום.

אז… קראנו הקדמה לא קצרה על הנושא. קדימה, מה בדיוק הערוצים שיעזרו לנו בשיווק התוכן?

קידום ממומן – ערוץ הפרסום המיידי

הערוץ הראשון שעולה בראש בעלי העסקים. וזה לא מפתיע, מדובר בערוץ הנגיש והמוכר מכולם, בפער ענק. לקידום הממומן פוטנציאל עצום, בעיקר בזכות היעילות, המיידיות (חשוב מאוד, זמן זה כסף) והמיקוד המוכחים שלו. ההצעה שלו נשמעת די מבטיחה: "לא לחצו? לא שילמת".

ובכל זאת, לא מדובר בערוץ כה פשוט. הרבה בו נסתר מהעין. נכון, תהליך הרצת הקמפיין הראשוני לוקח 5 דקות, לכל היותר. אולם, ב־5 הדקות הללו, הנתונים שנזין ישנו הכל. ישנם תכסיסים המאפשרים להפחית ממחיר הקליק, לבצע המרות ומדידה. כמו כן, בחירת מילות המפתח והגדרתן במערכת, גם היא משנה מאוד.

המחיר לקליק משתנה, בהתאם למילות המפתח שנקדם. לפי אלו, הוא מחושב:

  1. כמות המתחרים והמכרזים.
  2. מידת התחרות.
  3. ציוני האיכות.

ולידם, מדדי איכות הקמפיין כמובן. אם המדד שלנו יהיה גבוה, נקבל מחיר טוב יותר (כנ”ל לצד ההפוך). ובפועל, כמה יעלה התענוג? ובכן, המחיר המינימלי עומד על 5 ₪ (בהערכה גסה, כמובן), בסביבת תחרות בינונית.

כמה דגשים, שסייעו לי כמעט בכל קמפיין:

  1. מחקר מילות מפתח: חקר מילות מפתח מעמיק ומקצועי. נוסיף את ממצאיו לקמפיין הרלוונטי.
  2. הפרד ומשול: תמיד החזיקו קבוצות מודעות נפרדות (לשם המיקוד). כך, לדוגמה: מילות מפתח מתחום הכתיבה ישתייכו לקבוצת המודעות "כתיבת תוכן". ולעומתן, מילות מפתח מקטגוריית העריכה הלשונית ו/או תרגום, יקבלו קבוצת מודעות נפרדת.
  3. ניסוח המודעות: על כתיבת המודעות להיות מדוקדקת מא' ועד ת', “מושלמת” ככל הניתן. השתמשו במילים שימשכו את הגולשים הפוטנציאלים. כתיבה שיווק… אחמ…
  4. מדידה: לא משנה מה, אני בודק בכל יום ויומו את התנהלות הקמפיין, בעיותיו ונקודות אפשריות לשיפור.
  5. המרות: סיפקתי למערכת ADS הרשאה למדידת נתונים באתר שלי. זאת, למקרה שאפנה לכיוון של שיווק מחדש, או פרסום ברשת המדיה. איך עשיתי את זה? טוב, פשוט השתלתי קוד אירועים והמרות שאפשרו זאת.

אלו 5 הדברים החיוניים ביותר לקמפיין, בעיניי. ועכשיו, נעבור לערוץ הבא…

קידום אורגני – לטווח הארוך

קיים חשש גדול כאשר עולה תחום הקידום האורגני. החשש מובן לגמרי. בהחלט מדובר בערוץ מורכב, בו התוצאות כלל לא מובטחות/מיידיות. ועדיין, יש לו יתרון עצום: בניגוד לערוצים הממומנים, הוא מאפשר תשואות פוטנציאליות עצומות (שבהחלט מחזירות את ההשקעה). כמו כן, החשיפה האפשרית גבוהה יותר, והקליקים חינמיים. בעיקרון, התשלום היחיד בערוץ ילך לשירותי הקידום.

מה בדיוק “עושים” בקידום האורגני? הנה 10 דברים עיקריים:

  1. כתיבת תכנים, ברמה האיכותית ביותר.
  2. שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים אחרים.
  3. הוצאת קישורים מאתרי התשתית שלנו לאתר המרכזי.
  4. היעזרות באסטרטגיית תוכן שנבנית מראש.
  5. אופטימיזציה מלאה לאתר, תיקון בעיות SEO קיימות.
  6. מעקב אחרי התעבורה, ניתוחה והפקת לקחים, בהתאם.
  7. שיפור אחוזי ה־CTR במודעות, מיצוי הפוטנציאל החבוי של האתר.
  8. קניית קישורים גדולים, להעלאת סמכות האתר (מישראל היום, כלכליסט, וואלה ועוד).
  9. פנייה לבעלי אתרים בתחום, בבקשה לשיתופי פעולה.
  10. מעקב אחרי מגמות כלליות, ושינוי האתר ביחס אליהן.

ועוד ועוד ועוד… לא חסרות פעולות, באמת.
יש המון דרכים להביא את האתר לתוצאות הראשונות. איך נדע אם הצלחנו? טוב, הרווח ידבר בשם עצמו.

קידום ממומן בפייסבוק

כולם שם, נדוש… לא? ובכל זאת, זו המציאות. כן, קיימות הזדמנויות פרסום אדירות ברשתות החברתיות. אולם, מהם היתרונות בפרסום “דווקא” בפייסבוק?

  • מחירים: מחירי הקליק נמוכים, לעומת הפרסום בגוגל: אגורות-שקלים בודדים.
  • התפרסות רחבה יותר: תפוצה אדירה ביום בודד. ללא צורך בתקציב גבוה.
  • פרסום מיידי: בדיוק כמו בגוגל, אין צורך לחכות לתוצאות.
  • מיקוד קהלים: לא חסרות דרכים להגיע לקהל מדויק, בעזרת “מחולל הקהלים”.
  • תמיד מעודכנים: המערכת מספקת עדכונים למצב הקמפיין, בזמן אמת (בניגוד לערוצים אחרים…).

זכרו את כללי היסוד שציינו מקודם:

  1. כתבו מודעות משכנעות, “משובחות”.
  2. בנו קהל מותאם אישית, כוונו לתחומי העניין הרלוונטיים ביותר.
  3. בחנו את הקמפיין כל הזמן. וודאו שהכל מתנהל על הצד הטוב ביותר.
  4. השתמשו בכמה מודעות, בתור גיבוי.
  5. בנו מס' קהלים לבדיקה, מדדו מי מהם הוא הממיר מכולם, ופעלו בהתאם.

בשורה התחתונה, האם הקידום הממומן בפייסבוק טוב מגוגל? טוב, גם זה, משתנה מעסק לעסק. ומה בנוגע אליכם? ובכן, את זה תגלו כאשר תיכנסו לעולם הפרסום הממומן.

אינסטגרם

פרסום באינסטגרם מספק לנו גישה לקהל די מיוחד. הפעם, ניפגש בקהל שצורת הצריכה העיקרית שלו היא תמונות. אז, יש לכם עסק מבוסס אוכל? מסעדנות? בכללי, עסק ויזואלי? הפרסום הזה תפור עליכם”.

קידום ממומן: גם פה, בבסיס הפרסום נמצאים הקמפיינים. נתבסס על סרטונים, תמונות, “סטורים” וגיפים. גם כאן, תמחור הפרסום הוא פר קליק, ונזדקק לאסטרטגיית תוכן מותאמת. הפעם, נתמקד הרבה יותר בתמונות ובמסריהן (הרגש שהן מעבירות).

קידום אורגני: ברשת חברתית… קידום אורגני? כן, שמעתם נכון. זהו אחד היתרונות באינסטרם, שלא קיימים פשוט בפייסבוק. כאן, נוכל להתפרסם אורגנית, ולהגיע להישגים של ממש. הפרסום מתבסס על האשטגים. אולם, קיימות "טכניקות" נוספות להגיע לקהלים חדשים, כגון: תיוגים, השתתפות בדיונים, צק אין וכו'.

גוגל, אינסטגרם, פייסבוק… איזה כאב ראש. לנוחיותכם, סידרנו את ההבדלים בטבלה:

סוג הרשת קידום ממומן קידום אורגני מחיר לפי
פייסבוק
קליק
אינסטגרם
קליק
גוגל
קליק

 

Outbrain ו־Taboola

שני ערוצים מקובלים מאוד, שמאפשרים להרוויח די יפה. בשניהם, תהליך הפרסום די דומה, ולכן איחדנו אותם. שניהם מציעים פרסום פר קליק. חשוב לזכור: בערוצים הללו, לא נפרסם מודעות המיועדות לאתרים, אלא כתבות \ מאמרים שייחשפו.

ראשית, נצטרך להגדיר את שם הקמפיין, זמני הפעלתו והמחיר לקליק. סיימתם? מעולה, עכשיו תצטרכו לעבוד טוב-טוב על הקמפיין. והכי חשוב, להיות גמישים. תצטרכו כעת לעבור כמה שלבים: הגדרת קהלים גיאוגרפיים, בחירת המאמר \ הכתבה מתוך URL, הוספת תמונות ועוד.

מומלץ לשים דגש על התמונות ותוכן הכתבה:

  1. בחירת כותרות מושכות, ענייניות.
  2. תמונות “מניעות לפעולה”, אשר משדרות את המסר.
  3. ניתוח הקהלים שלנו. ולפיו, הגדרת מיקום גיאוגרפי מתאים.

ועוד.

אז למה לי לפרסם ברשתות התוכן הללו? נסכם בקצרה:

ובכן, אם המאמרים באתרכם מושקעים, כנים, הערוצים האלו יוכלו רק “להחמיא” לכם. בניגוד לערוצים אחרים, כאן הקהל אוהב לקרוא – הוא “צמא” למאמרים איכותיים. בנוסף לכך, מה יזיקו קהלים חדשים, שנמצאים ב־”מרחק לחיצה”? ולרוב, לא נוכל “להשיג” אותו דרך גוגל או פייסבוק.

בקיצור – גאים בתכנים שלכם? בטוחים שחידשתם? הערוצים הללו יתאימו לכם “כמו כפפה ליד”.

לסיכום

אלו היו הדרכים בעזרתן אנו משווקים תוכן. באילו רשתות אתם משווקים את התוכן שלכם? המסר החשוב מכל הוא שמומלץ להיפתח לערוצים חדשים, גם אם הם זרים לכם לגמרי. ייתכן שתופתעו מרמת החשיפה, הרלוונטיות וההכנסות. נשמע מצוין, נכון?

מקווה שנהניתם והחכמתם. בהצלחה.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר