איך לבחור אסטרטגיה שיווקית לעסק?

ניווט מהיר

שיווק הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית של כל עסק, ארגון או חברה. בלי שיווק, לא רק שלא נגיע לפוטנציאל העסקי האופטימלי ונממש את המטרות שהצבנו לעצמנו, בלי שיווק, העסק שלנו פשוט נשאר עומד במקום, לעתים אפילו הולך אחורה, בעוד עסקים אחרים הפועלים באותו שוק מתקדמים וצומחים. כדי שנוכל לשווק את העסק שלנו כמו שצריך ובצורה אפקטיבית, עלינו לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק. מה זה אומר? זה אומר שקודם כל עלינו לנתח את הפעילות העסקית ולאפיין את העסק שלנו בצורה ממוקדת מאוד, להגדיר מטרות, להבין אל מי אנחנו פונים ובאיזה שוק ורק אז להחליט על הערוצים בהם נשווק את עצמנו.

 

אסטרטגיה שיווקית לפי קהל יעד פעילות עסקית ותקציב

יש שלושה קריטריונים חשובים שעל פיהם ניתן להחליט איך לבחור אסטרטגיה שיווקית לעסק, ולהתחיל לשווק את העסק שלנו בערוצים ובלפטפורמות השונות ביניהם קידום אתרים בגוגל, קידום ופרסום ברשתות החברתיות, שיווק באמצעות ניוזלטרים, פרסום תוכן וכתבות ממומנות, מודעות פרסומיות ועוד.

 

 

  1. קהל יעד – לכל עסק, מותג או חנות יש את קהלי היעד אליהם הם פונים ולכן מאוד חשוב לטרגט ולאפיין את קהלי היעד שלנו בצורה הכי מדויקת שאפשר. לא מספיק להחליט שאנחנו פונים לגברים או לנשים, ההחלטה צריכה להיות ספציפית למשל, נשים בהריון בעיר תל אביב או גברים הסובלים מהתקרחות בגילאים 30-50.
  2. פעילות עסקית – בנוסף, כדאי לבנות את האסטרטגיה שלנו לפי הפעילות העסקית, בין אם יש לנו חנות אינטרנטית פעילה, עמותה שאוספת תרומות או חברת סטארטאפ בתחילת הדרך.
  3. תקציב – כל עסק יכול לשווק את עצמו, אבל חשוב לבחור את הדרך בהתאם לתקציב הקיים ולא ”לקפוץ מעל הפופיק“. כמובן שכן ניתן לראות בתהליכים שיווקיים סוג של השקעה לטווח הרחוק.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לפרסם מאמר באתר?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
פופולרי באתר